Rejs Doktorantów i Pracowników PŁ

Już po raz kolejny Klub Żeglarski Politechniki Łódzkiej i Samorząd Doktorantów Politechniki Łódzkiej zapraszają wszystkich chętnych doktorantów i młodych pracowników na Rejs Doktorantów po Wielkich Jeziorach Mazurskich.

Trasa Rejsu biegnie z Rogant (Baza Żeglarska PŁ) przez całe Mazury, każdego dnia rejs zatrzymuje się w innym porcie lub na leśnym biwaku. Rejs odbędzie się na jachtach będących własnością PŁ. Są to łódki kabinowe (Mariner, Antila 24, Antila 26CC, MORS, Sportina), 5-7-cio osobowych, w dobrym stanie technicznym, w pełni przystosowane do pływania turystycznego i szkolenia (każdy jacht ma wygodne miejsca do spania, kuchenkę turystyczną, silnik przyczepny, kompletny – sprzęt ratunkowy – wymagany przepisami. Kadrę obozu stanowią doświadczeni członkowie Klubu, posiadający wymagane przepisami uprawnienia do prowadzenia takich jachtów. Założeniem organizatorów jest integracja środowiska doktorantów i młodych pracowników nauki oraz zachęcenie uczestników do uprawiania żeglarstwa.

Termin Rejsu
24 sierpnia – 01 września 2024 roku.

Komandorem rejsu jest kol. Ewa Maciejczyk

Zapisy  przyjmuje  sekretarz KŻPŁ Aneta Komorowska,  tel.  23-98 , e-mailaneta.komorowska@p.lodz.pl

Sprzęt i wyposażenie, które dobrze jest posiadać:

Śpiwór, obuwie sportowe na jasnej gumowej podeszwie (trampki, tenisówki), kalosze, nieprzemakalne ubranie ochronne (bluza z kapturem + spodnie; może to być typowy sztormiak żeglarski, ale dobrze spisują się też tanie nieprzemakalne ubrania robocze dla pracowników budowlanych, dostępne np. w Makro, Tesco, Castoramie lub Praktikerze), okulary przeciwsłoneczne, nakrycie głowy chroniące od słońca, odpowiednie, wygodne ubranie (zarówno na chłód, jak i na upał), stare rękawiczki skórzane lub lekkie rękawice robocze, ciepłe okrycie wierzchnie i ciepła czapka na głowę (sierpniowe noce pod gołym niebem mogą być chłodne, a dni wietrzne). Mile widziany jest też dobry humor i ciekawe pomysły na wspólne spędzanie czasu
Koszt rejsu – około 400 zł bez wyżywienia i dojazdu. Koszty są niewysokie, ponieważ należy jeszcze wypracować wymaganą liczbę godzin pracy dla Klubu Żeglarskiego PŁ (w praktyce oznacza to, że w ostatni dzień rejsu wszyscy myjemy łódki i slipujemy je do hangaru pomagamy składać pomosty itp ).